Translate

donderdag 1 december 2016

nog een weekje Darwin en dan vlieg ik naar Oost Timor.
Ik heb ondertussen een visum voor 60 dagen voor Indonesië en een andere camera. De camera werkt in ieder geval goed en het visum zal ook wel werken denk ik.
Ik moest een vlucht boeken voordat ik het visum aanvroeg, waarom is mij nog steeds niet duidelijk, maar ik moest het toch hebben. Om niet in tijdnood te komen had ik de vlucht op 7 december gezet, maar dat had naderhand een week eerder gekund.
Als Darwin nu een gezellige stad was was het niet zo'n puntq, nu is het de tijd even uitzitten.
Ik zit in een hostel bij een bulgaar op de kamer die nog eigenwijzer is dan ik ben dus dat breekt de dag een beetje.
Verder wordt er uit de keuken nogal wat gestolen.... gisteren hadden ze allemaal mesblokken vervangen en pannen e.d. en vanmorgen waren er al 18 messen gestolen.

De backpackers die hier een auto huren of kopen hebben keukengereedschap nodig, dus ......
Verder is het hier warm en drukkend, 34 graden en een hoge luchtvochtigheid,  dus niet teveel doen een beetje zwemmen en in de airconditioning een boekje lezen en een tukje doen.

De reis door Indonesië is nog best wel ingewikkeld om het een beetje betaalbaar te houden en niet de meeste tijd op een boot te zitten. Het wordt daarom vooral vliegen, wat daar niet zo duur is maar al met al toch aardig aantikt met een aantal vluchten.
Zeker isinieder geval dat iknaar Dili vlieg (Oost-Timor) en vandaar naar Ambon en dan waarschijnlijk naar Ternate, beide op de molukken. Daarna is nog even mistig.

Dus maar even zien hoe het weer zal zijn na volgende week woensdag en dan gaan kijken hoe het in Indonesië is.
tot .......

foto's:  tot darwin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten