Translate

zondag 25 september 2016

Het vertrek uit Paihia begon goed met een lift naar de bushalte s'morgens rond 7 uur !!
Toen kwam de bus 45 minuten later vanwege pech en hoopte ik mijn aansluiting in Auckland nog te halen.
Onderweg ging het vlot tot er iemand een hartaanval kreeg en we op de ambulance moesten wachten. De man is naar het ziekenhuis gebracht en ging lopend de ambulance in, dus hopenlijk viel het mee.
In Auckland bleef de bus zowaar wachten en kon ik die met een kwartier vertraging nog halen.
Anders had ik om 5 uur de volgende moeten hebben.
Nu was ik rond 5 uur ipv. 9 uur in Rotorua.
Omdat de boel weer redelijk nat was heb ik een cabin genomen met een echt bed en verwarming......
Dat heb ik 3 nachten gedaan en nu lig ik in een dorm, die ook recreatieruimte is met pingpongtafel en televisie.  Gelukkig wordt er niet veel gerecreĆ«rd:)
Rotorua is een stad in een zgn. geothermisch gebied. De stank van zwavel hangt dan ook overal in de lucht. Overal zie je stoom uit de grond komen en barst het van de yacuzzies, de hotpools.
Gisteren dan ook eerst een stuk door de stad gewandeld, het museum bezocht en toen een uurtje in de hotpool, waarna een heerlijk tukje de middag afsloot. ;)
Best wel lekker met al die regen.
Rotorua is een plek met veel geschiedenis van de maori's
Ik heb de stad wel gezien en ga morgen richting New Plymouth aan de westkust, misschien is daar het weer wat beter.

tot........

Ondertussen zit ik in de regen in New Plymouth en het lijkt de komende week niet echt te veranderen.......  grrrrrrrrr.....
Zuid Australie is ook al ondergestroomd dus op dit moment nog niet aantrekkelijk denk ik.
Morgen eerst maar eens even rondkijken en dan weer zien.
tot......
de foto's zijn een beetje rommelig,  ik heb het nog niet echt onder kontrole en de internerverbindingen zijn ook dikke prut af en toe. (ben benieuwd hoe dat in google translate eruit komt)

foto's:   rotorua

Geen opmerkingen:

Een reactie posten