Translate

woensdag 21 september 2016

21 september

In PAIHIA bleek dat ik 2 kleine maar belangrijke stokken van mijn tent in Auckland had laten liggen. Op de camping hadden ze gelukkig wat spullen liggen wat door campinggasten was achtergelaten en daar zaten precies 2 goeie stokken voorbij bij.... opgelost dus weer :)
Verder in Paihia een mooie wandeling gemaakt, naar de watervallen en aar het stadje Russel.
Vanaf de camping ben ik  meegereden met Roman, een Oostenrijker die vroeg of ik mee wilde richting noorden .
Hij had een luxe campervan gehuurd met genoeg ruimte.
Met onderweg een paar stops om dingen te bekijken kwamen we in KariKari, op een schiereiland.
Mooi strand met redelijk weer, want de lente begint hier nat.
De volgende morgen ging hij naar mijn luie mening te vroeg weg, dus ging ik na een rustig ontbijtje van havermout lopend op weg naar de doorgaande weg om te liften. Dat moest sowieso een keer gebeuren.  Redelijk snel werd ik opgepikt door iemand die onderweg was naar zijn werk. Die zette me op de weg naar het noorden af en daar kreeg ik 2 liften waarmee ik een aardig eind op weg was.
Daarna stopte een man met zijn zoon, Maoris  ,die naar het noorden gingen om te vissen. Ze zetten me af ineen klein plaatsje , de bewoning wordt steeds minder naar het noorden, maar tot mijn verrassing stopten ze weer toen ik na het eten langs de kant stond. Ze hadden hun plan veranderd en gingen helemaal naar het noorden. Dat was niet alleen handig voor mij maar ook erg leuk omdat ze van alles vertelden over de omgeving. Uiteindelijk hebben ze me, na nog wat extra sightseeing, op de camping afgezet en me ook nog muggenspray gegeven omdat ik dat volgens hun nodig had.
Bijna direct uitgenodigd om een biertje te drinken en daarna ook om samen te eten. Met een eigen bijdrage van een half pak spaghetti smaakte het eten prima.

De camping ligt, zoals alles hier, redelijk verlaten, maar wel op een mooie plek. De foto's van de wandeling naar Cape Reinga spreken voor zich denk ik.
Een mooie wandelingvan zo'n 3 uur, 5 km,  maar hij viel me wat zwaarte betreft tegen.  Flink omhoog zodat ik de benen goed voelde.
Bij de vuurtoren was het redelijk druk want het weer was toevallig erg goed. Erg gelachen om een aantal chinezen die een heleboel foto's maakten van elkaar. Dat ging met een hoop kabaal en gelach.
Terug afgezet door een vrouw uit Minesota, die ook op de camping stond, bij de toegangsweg naar de camping zodat ik nog maar 2,5 km hoefde te lopen.
Terwijl ik dit schrijf, om 2 uur in de  middag, ben ik alleen de tent uit geweest om naar de wc te gaan want het regent al de hele dag. Morgen wil ik naar zuiden  ( kan ook niet anders vanaf hier)  en moet even zien dat ik weer wat liften krijg. Openbaar vervoer is er niet...... :)
Het in de tent zitten duurde tot aan de volgende morgen, zoveel regen viel er.

Ondertussen zit ik weer in Paihia nadat ik vanaf de Cape een lift kreeg van een jong Amerikaans stel.
Hier wil ik voor morgen een busticket naar het zuiden, naar Rotorua, boeken.

tot.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten