Translate

maandag 24 oktober 2016

Sydney
Kan natuurlijk niet missen, het concertgebouw aan de haven is de grote trekker van de stad.
Voor de tijd waarin het gebouwd was een bijzondere constructie. Ik heb alleen de buitenkant gezien en ben verder de brug opgegaan die oost en west met elkaar verbindt.
Je kon ook de boog beklimmen, maar dat leek me een brug te ver.
Er hing een goeie sfeer, vooral langs de haven en het park langs het water.
De binnenstad is als andere steden, geen fu.... aan.
Vanuit Sydney een stukje naar het zuiden, daar was volgens de beschrijving op mijn app een rustplaats met het mooiste uitzicht van OZ. Mooi was het in ieder geval wel en ik heb er ook walvissen gezien. De walvistrek is bezig van Nrd. Australië naar Antarctica, en er zijn er veel onderweg,  vooral met jongen. Ze waren wat ver weg om goed te fotograferen, maar er staat toch iets op.
Van daaruit naar Taree, naar de  volgende gratis kampeerplek. Ik heb een app op het tablet, campermate, met alle? campings in australie, betaalde en gratis . Erg handig ook al zijn sommige gratis terreinen bereikbaar via " dirt roads " en moet ik met mijn fordje wel oppassen.
Bij Taree keerde ik maar om op een weg door het bos toen er een modderige plas kwam waar ik de diepte niet van kon peilen.  Wat ook een beetje  meespeelde was een uitgebrande auto op een zijpad met de tekst : TURN now.
Was waarschijnlijk een grap maar deed toch luguber aan.
Na Taree weer een stuk het binnenland in en nu zit ik in Bendemeer of all places. Het was een mooie rit door de bergen.
Vandaag Tamworth bekeken, de countrymuziekstadvan OZ, uiteindelijk de gouden gitaar gevonden en een fatsoendelijk kussen gekocht om het moede hoofd op te leggen.

Het weer is hier variabel. Eergisteren regende het de hele dag een beetje, gisteren was er de hele dag zon en vannacht heeft het hier gevroren (en dan is het erg koud in de auto....)..

Morgen naar boono boono, een nationaal park met..... gratis camping.  :)
(Australië lijkt trouwens wel één groot nationaal park)

tot........

foto's:  tot Tamworth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten