Translate

zaterdag 1 oktober 2016

In New Plymouth een dagje rondgekeken, niet veel bijzonders eigenlijk. De oliecrisis zorgt voor veel rust in het stadje. Er is een mooie wandelroute langs de kust, heb die dus gelopen.
Daarna verder gelift richting Wellington langs de kustweg. Ging weer redelijk vlot en en ik ben gestopt in Hawera omdat het weer wat redelijker werd.
Daar weer even een dagje gekeken en toen verder naar het zuiden.
In Palmerston North werd ik door 2 mannen afgezet in het centrum en besloot daar even te blijven, het leek wel een aardige stad.  Op de camping bleek dat ik mijn tent vanwege de vele regen niet kon opzetten. Bij de receptie van de camping vroeg een man mij waar ik vandaan kwam. Hij bleek Nederlander te zijn en in NZ te wonen. Met zijn vrouw was hij een beetje aan het rondrijden en bood aan mij mee te nemen naar het zuiden tot vlak bij Wellington .

Hij was 77 en zijn vrouw 81 en ze waren 36 jaar geleden hiernaartoe verhuisd. Na wat sightseeing hebben ze me afgezet voor de camping in Upper Hut.
Vanwege de aanhoudende regen ben ik hier een paar dagen, ook om te kijken of het nog leuk is om naar het zuidereiland te gaan of toch maar direct naar Australie.
Een dagje wandelen naar het uitzichtpunt op een berg, en zowaar kwam gisteren de zon tevoorschijn die de hele dag zijn best heeft gedaan. Ik was naar Wellington gegaan en heb daar wat rondgekeken en de ferry naar het zuidereiland bekeken.
Die leek mij in orde :), dus morgen neem ik toch maar de boot en ga naar Nelson. Er is beloofd dat het wat beter weer wordt dus we zien het wel weer.

tot.......

foto's:   Wellington

Geen opmerkingen:

Een reactie posten