Translate

dinsdag 27 december 2016

het weer veranderde niet echt, maar dat was ook niet te verwachten in deze tijd.
Het lijkt wel of ik er steeds minder tegen kan. Een drijfnat T shirt overdag vanwege het zweet was normaal, maar het gevoel erbij was minder.
De steden waar ik geweest ben waren verschillend van de andere vanwege de rivieren die het beeld bepalen van dit deel van Borneo (kalimantan).
Wonen aan en op het water is normaal, zie de foto's.
Oerangutans heb ik nog niet gezien. Ik had geen zin om een boel geld te betalen met het risico om helemaal geen apen te zien, dus ik heb het uitgesteld tot in Kuching, MaleisiĆ«,  waar de toegang tot een opvangplek voor oerangoetangs makkelijker te bereiken is.
Vandaag de laatste dag in IndonesiĆ« , een kort bezoek vanongeveer 3 weken, maar wat mij betreft genoeg. Ook hier weer, wat ik wel wist, aardige mensen met ook hun eigenaardigheden,  maar alles er omheen spreekt mij minder aan.
Wel een mooi land wat helaas door de aanleg van eindeloze plantages van oliepalmen helemaal wordt verpest en er toe leidt dat o.a. het dierenleven verdwijnt.

Goed, op naar het volgende land : MALAYSIA.  Dat zal ook geen lang bezoek worden denk ik, morgen ga ik naar Kuching op maleisisch Borneo en blijf daar tot na nieuwjaar en vlieg dan waarschijnlijk naar Ho Chi Minstad in Vietnam.

ALLEMAAL EEN MOOIE JAARWISSELING EN EEN HEEL GOED 2017 !!!

I WISH ALL OF YOU A VERY GOOD TURN OF THE YEAR AND A GOOD 2017 !!!

foto’s  :  Kalimantan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten